A tegnap este nem sikerült valami jóra, legalábbis tanulás szempontjából. Ferkó nagyon nem volt kooperatív, gyakorlatilag semmire nem tudtam rávenni két nekifutásra sem. Már a hazaúton is látszott, hogy huncut kedve van, ilyenkor mindig nehezebb feladathelyzetbe hozni. Végül tegnap a tabletezés kötötte le csak, úgyhogy, lévén még csak készülünk az ovira, úgy döntöttem, belefér egy lazább nap - meg az oviban amúgy is volt egyéni fejlesztés és kutyaterápia is, ráadásul reggel nagyon jól dolgozott otthon is.
Ma reggel jobban sikerült a közös munka. Logicoztunk, ZOOMoztunk és új képeket is vettünk - mit rajzolnak az emberek a táblára, mi van az emberek kezében. Ezeket még főleg én mondogattam, Ferkó memorizált. Illetve ma reggel is volt egy kis tabletezés - ennek fő oka az volt, hogy korábban kelt, mint mi, és Laci leültette, hogy úgy foglalja el magát, hogy Vicát se zavarja, meg neki is jó legyen.
A mai tanulásnak inkább tapasztalati értéke volt a számomra. Először is, most már biztos vagyok benne, hogy a folyamatok sorbatételét Ferkó nem fogja tudni Logicoval megcsinálni, mert görcsösen ragaszkodik a színsorrendes kezeléshez, ami ezekre a feladatokra nem alkalmazható. Azért nem fogom ezt tovább erőltetni, mert életben alkalmazva nyilván nem a Logico módszere a releváns, hanem az, hogy képes legyen egy folyamat elemeit sorba rendezni. Épp ezért időt fogok szánni arra, hogy folyamatokhoz tartozó jelenetkártyákat készítsek neki, amiket aztán kézzel sorba tud rendezni. Konkrétan kinyomtatom vagy megrajzolom a jeleneteket, aztán felragasztom kartonra és "kártyázunk" vele. Semmi flanc. Még az is lehet, hogy bevonom a gyerekeket is, hogy segítsenek a kiszínezésben, hogy közelebb érezzék magukhoz a feladatot. Többféle ilyen téma is van, amire folyamatot lehet építeni (napirend, öltözködés, pakolás - ma konkrétan egy ilyen feladattal futottunk lyukra, hogy milyen sorrendben pakoltuk be a bőröndbe a cuccokat, rajzolás - milyen sorrendben készül a rajz: először egy dolog van rajta, aztán már kettő stb.).
A másik dolog, amivel ma találkoztam először az egy táblázatos feladat. Főként az íráshoz, de több egyéb feladathoz is fontos, hogy a gyerek tisztában legyen egy táblázat mezőinek jelentőségével (melyik sor, melyik oszlop). A mai Logico erre vonatkozólag nagyon érdekes volt. Az első sorban volt három ház, különböző színű tetőkkel és falakkal, az első oszlopban pedig különböző színösszeállítású ablakok. A színes pöttyök különböző helyen voltak a táblázatban, és azt kellett meghatározni, hogy ha az adott házra a megadott ablakokt tesszük fel, mi lesz az eredmény. (nem tudom, így érthető-e). A gyerek feladata gyakorlatilag az, hogy megnézze, milyen ház van a megjelölt oszlop tetjén és milyen ablakok a megjelelölt sor elején, és a kettőből összerakja, hogy néz ki a kész ház. Még ma találkoztunk először ezzel a feladattal, nem is ment Ferkónak segítség nélkül, viszont nagyon fontosnak tartom, hogy ilyet is gyakoroljon, úgyhogy ezzel kapcsolatban majd később fogok írni konkrét tapasztalatokat. Az első meglátásom, hogy ez nem egyszerűen kezelhető feladat lesz, de még csak az első nehézségeket láttam.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése